2 Şubat 2011 Çarşamba

Her Kadının Hayali Arko Tıraş Erkeği

Size avatarımdan bahsedeceğim. Yanda görmüş olduğunuz bu tablo benim çok sevdiğim bir hocama ait. Kendisi bir öğretmenden de öte bir arkadaşım gibidir. Ben lisedeyken yapmıştı kendisi bu tabloyu. Bir gün atölyesine gittiğimde bu tabloya devam ediyordu. Ayak üzeri kısaca konuşmuştuk.

- Bu ne hocam?
- Neye benziyor? Tablo işte, yapıyoruz bir şeyler.
- Yazar bize ne demek istiyor hocam siz ondan bahsedin.
- Bir kadın var değil mi burada? Ne düşünüyor?
- Bir adamı
- Oğlum sadece bir adam mı o?
- Sakallı bir adam.
- Ya senin sakalının geç çıkması iyi olmadı. Arko tıraş köpüğünün üzerindeki adam bu. Bilmiyor musun?

Öyle dediği anda kafamda çok başka şekiller oluştu. Bir anda çocukluğuma gittim dedemin tıraş takımı geldi aklıma bir tas, bir fırça, bir Arko tıraş sabunu bir de metal saplı bir jilet. O köpüğün üzerinde de bu adam vardı.

 - İyi de niye o adamı düşünüyor bu kadın?
 - Önceden böyle değildi bu işler. Geç otur, bira içer misin? Önceden insanlar böyle ince işler için çıkmazdı sokağa. Hele kızlar ooof,  sokağa çıkacakları zaman eş, dost, akraba, baba, abi görecek diye akılları çıkardı. Çoğu da evde otururdu. Herkes için böyle değildi bu ama flört işleri o zamanlar bu kadar rahat değildi. Bu da sokağa çıkamayanlardan birisi. Gördüğü tek adam babası abisi, e onlara mı aşık olacak? Gördüğü bir adam daha var. Bu tıraş sabunun üzerindeki yakışıklı işte. Sahiden de yakışıklı ama. 
 -Anladım hocam.
 -Ne anladın ulan? Anlamazsın, öyle üst sınıftaki Melis'i görüp akşam kahve içmeye çıkarmaya benzemez diyoruz. O zamanlar "her kadının hayali, bu arko tıraş erkeği" idi. Hey yavrum hey.

Bu güzel sohbetin ardından kalkıp gitmiştim ama nasıl güzel anlattıysa kazınmış zihnime. Aylar öncesinde avatarımı değiştireyim dedim. Bu geldi aklıma. Sonra bu hikaye. Koydum geçtim. Bunu da böyle paylaşmış olayım.

3 Bence...:

Hazel dedi ki...

eheh.Çok haklı bir tespit.
Güzel bir seçim :)

Ahmet Alper dedi ki...

manyak lan bu blog :) keh keh keh sevdim

furkan lahm dedi ki...

oha lan iyiymiş. etkileyici.

Yorum Gönder